BLOG



  •  

    Βρίσκοντας τη φωνή σας μέσα από το σώμα

    Πιθανόν να μην δίνουμε σημασία σ’ αυτό όταν τραγουδάμε, αλλά για να φτάσει η φωνή μας στα αυτιά των ακροατών μας (και στις καλύτερες περιπτώσεις, στην καρδιά τους), ο ήχος που παράγουμε, διασχίζει κάποια μονοπάτια μέσα στο σώμα μας, μέσα από τα οποία διαμορφώνεται ανάλογα. Ας δούμε αυτή την διαδρομή.

    Το σώμα είναι ένα μουσικό όργανο

    Αντίθετα με αυτό που μπορεί να νομίζετε, ο ήχος δεν γεννιέται απλά από τον λάρυγγα και ξεπηδά από το στόμα για να φτάσει στα αυτιά του ακροατή. Η γέννηση  του ήχου είναι πιο περίπλοκη υπόθεση με κάποιους παράγοντες και μηχανισμούς, που παρεμβαίνουν και επιτρέπουν στον τραγουδιστή να τον ελέγχει και να τον τροποποιεί.

    Για να κατανοήσουμε πρώτα τον μηχανισμό της παραγωγής ήχου, πρέπει να θεωρήσουμε το σώμα μας σαν ένα μουσικό όργανο.

    Αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψη μας, τι χρειάζεται για να παραχθεί ο μουσικός ήχος:

    -    μία πηγή μηχανικής ενέργειας

    -    μια γεννήτρια που στη συνέχεια μετατρέπει αυτή την ενέργεια σε ήχο

    -    και τελικά, το ηχείο

    Σκεφτείτε την κιθάρα για παράδειγμα: το δάχτυλο ενεργοποιεί τις  χορδές, μετά μέσω των δονήσεων των χορδών η μηχανική ενέργεια μετατρέπεται σε ήχο. Τέλος, το σώμα της κιθάρας χρησιμεύει ως αντηχείο.

    Η μηχανική του σώματός μας, η οποία μπορεί να παρομοιαστεί με ενός πνευστού οργάνου, λειτουργεί σύμφωνα με την ίδια αρχή:

    -    το αναπνευστικό σύστημα παρέχει μηχανική ενέργεια με τη μορφή τροφοδοτούμενου αέρα

    -    οι φωνητικές χορδές μετατρέπουν τον αέρα σε ήχο (που με την βοήθεια της γλώσσας, των δοντιών και των χειλιών παίρνει μορφή )

    -    η ενίσχυση έρχεται μέσω του φάρυγγα, του στόματος και των κοιλοτήτων της κεφαλής, αφού αυτά λειτουργούν σαν ηχεία και αντηχεία.

    Η διαδρομή του αέρα

    Στο κέντρο του αναπνευστικού συστήματος, είναι οι πνεύμονες που μπορούν να θεωρούνται ως γεννήτριες αέρος. Η ικανότητα των πνευμόνων να δημιουργούν αέρα εξαρτάται από την κινητικότητα των πλευρικών θωρακικών μυών και κυρίως του διαφράγματος. Το τελευταίο είναι ένα πλατύ μυϊκό σύμπλεγμα, που συνδέεται με τη σπονδυλική στήλη, τα κάτω πλευρά και το στέρνο και τέμνει τον κορμό οριζόντια. Είναι το πιο σημαντικό από τους αναπνευστικούς μύες, καθώς είναι αυτός που κινείται αυτόματα, παρασύροντας και τους πλευρικούς, προκειμένου να περάσει ο αέρας από τους αεραγωγούς σωλήνες (τραχεία, βρόγχους), να εισέλθει στους πνεύμονες και να ξαναβγεί.

    Όταν αγνοούμε πώς λειτουργεί αυτός ο μηχανισμός, παρακάμπτουμε ακούσια τη δύναμη του. Επιτρέψτε μας να εξηγήσουμε: για να εισπνεύσουμε, το διάφραγμα σπρώχνει προς τα κάτω και πλαταίνει, ανοίγοντας τις πλευρές προς τα έξω. Έτσι, τραβώντας σαν αντλία τους πνεύμονες, βοηθά στην άντληση του αέρα από το περιβάλλον. Μόλις χαλαρώσει, ανεβαίνει σπρώχνοντας τους πνεύμονες, οι οποίοι συρρικνώνονται και στέλνουν τον αέρα προς τα έξω. Αν κατά την εισπνοή σφίξουμε τα πλευρά μας, τότε ενεργούμε αντίθετα προς την λειτουργία του διαφράγματος. Αν τα σφίξουμε κατά την εκπνοή, τότε χάνουμε μονομιάς τον αέρα που πήραμε, χωρίς να μπορούμε να ελέγξουμε την ροή του. (*)

    Η μεγάλη απόδραση…

    Κατά την εκπνοή, καθώς ο αέρας φεύγει από τους πνεύμονες, συνεχίζει τον δρόμο του μέσα από τους βρογχικούς που ενώνονται με την τραχεία. Περνά μέσα από τον λάρυγγα που βρίσκεται πάνω από την τραχεία και διασχίζει τις φωνητικές χορδές. Οι φωνητικές χορδές είναι λεπτοί μύες καλυμμένοι με μια βλεννογόνο μεμβράνη που εξυπηρετεί στην προστασία αυτών και της τραχείας και οι οποίοι τεντώνονται, πάλλονται και ενεργούν άμεσα στην παραγωγή ήχου. (*)

    Μετά, είναι ο φάρυγγας. Εκεί, ο αέρας βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι με δύο μονοπάτια :

    Η μία διαδρομή οδηγεί τον αέρα προς το στοματική κοιλότητα και η άλλη προς την ρινική. Το ποια κατεύθυνση θα πάρει ο αέρας εξαρτάται από την κίνηση της μαλακής υπερώας (το πίσω μαλακό τμήμα του ουρανίσκου) αλλά και του πίσω μέρους της γλώσσας.  Η μαλακή υπερώα άλλοτε ανεβαίνει και κλείνει την έξοδο του αέρα από την μύτη, με αποτέλεσμα ο ήχος να βγαίνει από το στόμα και άλλοτε κατεβαίνει, επιτρέποντας ένα μέρος του αέρα να περάσει από την ρινική κοιλότητα. Επίσης, όσο το πίσω μέρος της γλώσσας ανεβαίνει και τείνει να συναντήσει την μαλακή υπερώα, τόσο περισσότερο ο αέρας βγαίνει από την μύτη. Φυσικά, όσο κατεβαίνει συμβαίνει το αντίθετο. (*)

    Μέσα απ’ αυτό το ταξίδι του αέρα στο σώμα μας, την ποιότητα του ήχου της φωνής την καθορίζουν δύο παράγοντες: ο τρόπος διαμόρφωσης και χειρισμού των φωνητικών χορδών και η διαμόρφωση των αντηχείων, τα οποία ρυθμίζουν την ποιότητα των δονήσεων του παραγόμενου ήχου.  (*)

    Υποσημείωση (*)

    -   Ο σπουδαστής φωνητικής μαθαίνει να χρησιμοποιεί σωστά την διαφραγματική αναπνοή, προκειμένου και να μπορεί να παίρνει περισσότερο αέρα αλλά και να τον διαχειρίζεται σωστά κατά την εκπνοή.

    -   Μαθαίνει να επιτρέπει στον λάρυγγα του και στις φωνητικές του χορδές να λειτουργούν χαλαρά και ανώδυνα, εξελίσσοντας τις φωνητικές του δεξιότητες.

    -   Μαθαίνει να αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τα ηχεία και αντηχεία του, προκειμένου να βελτιώσει την ποιότητα και την δυναμική της φωνής του.



  • ΠΩΣ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

    Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν θέλουν να μάθουν ένα τραγούδι, το ακούνε πολλές φορές άλλοτε διαβάζοντας τους στίχους και άλλοτε όχι, προσπαθώντας να το αποστηθίσουν. Κάποια στιγμή μπορεί να το μάθουν, κουτσά - στραβά.  Ο χρόνος που θα χρειαστεί όμως, μπορεί να είναι περισσότερος από το επιθυμητό και το πιο πιθανό είναι να μην το έχουν μελετήσει σωστά. Το να ακούει κανείς ένα κομμάτι από την αρχή μέχρι το τέλος ξανά και ξανά, δεν βοηθάει στην γρήγορη και σωστή εκμάθηση του.

    Να λοιπόν, μερικές συμβουλές για το πως να μαθαίνετε σωστά, σταθερά και συντομότερα ένα τραγούδι:

    1- Ξεκαθαρίστε την μελωδία, διαιρώντας την σε μικρές φράσεις που θα τις ακούσετε κάθε μια προσεχτικά πολλές φορές.

    Προτού προσθέσετε τους στίχους του τραγουδιού στην όλη διαδικασία, θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε στο μυαλό σας την μελωδία του τραγουδιού. Εάν δεν παίζετε κάποιο μουσικό όργανο, διαιρέστε το κομμάτι σε μικρές φράσεις σύμφωνα με τις αναπνοές που θα πρέπει να παίρνετε και ανά μία ή δύο φράσεις (ανάλογα το μέγεθος), ακούστε τις σε επανάληψη πολλές φορές (λούπα). Επαναλαμβάνετε, έως ότου νιώσετε ότι σας είναι ξεκάθαρη η μελωδική της γραμμή.

    Το ίδιο θα κάνετε και εάν παίζετε κάποιο μουσικό όργανο. Παίξτε κατ’ επανάληψη τις μικρές φράσεις στις οποίες έχετε διαιρέσει την μελωδία. Αυτό θα είναι πιο εύκολο εάν διαβάζετε παρτιτούρα, μιας και δεν θα χρειαστεί να ψάξετε τις νότες στο όργανο. Μ’ αυτόν τον τρόπο γίνεται πολύ ξεκάθαρη η μελωδία στο μυαλό.

    2- Μουρμουρίστε πολλές φορές με κλειστό στόμα τις φράσεις που ήδη ακούσατε, δίνοντας έμφαση στο ρυθμό, στις χρωματικές αλλαγές και σε λεπτομέρειες που ίσως σας προβληματίζουν.

    Τώρα που το τονικό μέρος της μελωδίας είναι πιο ξεκάθαρο στο μυαλό σας και χωρίς να ασχοληθείτε ακόμα με τους στίχους, επαναλάβατε μελωδικά κάθε φράση με τον πιο χαλαρό τρόπο που μπορείτε

    χρησιμοποιώντας μουρμουρητό (bouche fermée) ή έναν απ’ τους τρόπους προθέρμανσης της φωνής (lip trills, ng… κλπ)., Κάντε το παίζοντας παράλληλα  το κομμάτι με όργανο ή χρησιμοποιώντας demo, mp3 ή video του. Δώστε έμφαση στην μελωδική γραμμή και μόνο. Δώστε προσοχή στις αναπνοές, στον ρυθμό, τους χρωματισμούς και τις αυξομειώσεις της έντασης, τα μουσικά ποικίλματα δηλαδή, τις γρήγορα εναλλασσόμενες νότες και μεταβάσεις που μπορεί να σας προβληματίζουν, τα περάσματα και ότι άλλο ενδιαφέρον μπορεί να έχει μια μελωδία. Βεβαιωθείτε ότι τονικά δεν προβληματίζεστε κι ότι οι νότες έρχονται στο μυαλό σας πριν ακόμα τις πείτε.

    3- Διαβάστε και κατανοήστε τους στίχους χωριστά χωρίς να σας απασχολεί η μελωδία ή οποιαδήποτε άλλη μουσική πτυχή του κομματιού.

    Απλά διαβάστε τους στίχους, τις σκέψεις, την ιστορία και ξεκαθαρίστε τα νοήματα, τις εικόνες και τα συναισθήματα που απορρέουν από αυτούς. Λύστε τα γλωσσικά προβλήματα που μπορεί να έχετε είτε πρόκειται για ξένο είτε για ελληνικό τραγούδι. Αν πρόκειται για ξένο, λύστε τα προβλήματα προφοράς.

    Επαναλάβατε ανά στιχάκι ή δίστιχο πολλές φορές, όπως κάνατε και με τις μελωδικές φράσεις. Κάντε το με ρυθμό, χωρίς ρυθμό, περπατώντας ή καθήμενοι. Πείτε τα με μεγάλες κινήσεις του στόματος και ορθοφωνικά.

    Όταν πια θα έχετε εξοικειωθεί με τα λόγια κάνετε το ίδιο με ολόκληρο το κομμάτι και ύστερα προσπαθήστε να εκφράσετε το νόημα και το συναίσθημα των στίχων με τα μάτια, με εκφράσεις ή και κινήσεις.

    4- Συνδυάστε τους στίχους με την μουσική επαναλαμβάνοντας φράση – φράση.

    Σ’ αυτό το στάδιο αντιστοιχείτε σωστά τις συλλαβές των στίχων στις νότες της μελωδίας. Προσέχετε κρατημένες νότες και συλλαβές καθώς και προηγήσεις.

    Προσπαθείτε να ενσωματώσετε την διάθεση, τους χρωματισμούς και τις εντάσεις που αναδύει η μελωδία στο συναίσθημα και το νόημα των στίχων.

    Σ’ αυτή τη φάση είναι πολύ σημαντικό να ακούτε κυρίως το εαυτό σας και όχι τον αρχικό ερμηνευτή. Δεν εννοώ να τραγουδάτε πιο δυνατά από εκείνον (-η), αλλά να προσέχετε κυρίως την δική σας ερμηνεία. Προσπαθήστε να βάλετε τον δικό σας εκφραστικό χαρακτήρα, με στόχο ακόμα και να ξεπεράσετε τον αρχικό ερμηνευτή.

    Για τους αρχάριους αυτό δεν είναι εύκολο. Είναι πολύ φυσικό, η ερμηνεία που ακούνε να τους επηρεάζει πολύ. Για τους πιο έμπειρους όμως, αυτό αποτελεί στόχο.

    5- Τραγουδήστε “A CAPELLA” δηλαδή, χωρίς συνοδεία!

    Προσπαθήστε να τραγουδήσετε το κομμάτι χωρίς την συνοδεία οργάνου ή την βοήθεια demo, play back ή karaoke. Όπως ακριβώς κάνετε όταν σας έρχεται ένα τραγούδι στο μυαλό και το σιγομουρμουρίζετε ή το τραγουδάτε κάνοντας δουλειές, μια βόλτα ή στο μπάνιο. Είναι η στιγμή που πρέπει να δείτε αν μπορείτε να παραμείνετε στην τονικότητα του κομματιού μέχρι το τέλος. Ακούτε την αρχή του κομματιού για να πάρετε τον τόνο και συνεχίζετε “a capella”. Αν ολοκληρώνοντας το τραγούδι δεν έχετε παραμείνει στον σωστό τόνο, τότε θα πρέπει να βρείτε σε ποια σημεία του τραγουδιού δυσκολεύεστε. Εάν σφίγγεστε ή ζορίζεστε σε κάποια σημεία τότε, ίσως κάπου να μην παίρνετε αρκετή ή σωστή αναπνοή ή δείτε εάν μπορείτε να προσθέσετε μία. Ίσως δεν έχετε ξεκαθαρίσει στο μυαλό σας κάποιο μουσικό διάστημα της μελωδικής κίνησης ή λέτε κάποια νότα λάθος που παρασύρει και την εξέλιξη της μελωδίας τονικά. Ηχογραφήστε τον εαυτό σας. Εντοπίστε και διορθώστε τα λάθη σας.

    Το να τραγουδήσετε χωρίς συνοδεία, σας βοηθάει να εντοπίσετε αδυναμίες, να εξοικειωθείτε καλύτερα με τον ήχο και το χρώμα της φωνής σας και να ξεπεράσετε τονικά προβλήματα.

    6- Τραγουδήστε με συνοδεία.

    Αν μπορείτε, μην χρησιμοποιήσετε demo με φωνή αλλά τραγουδήστε μόνο συνοδεία οργάνου, αν παίζετε, είτε karaoke ή κάποιου  άλλου συνοδευτικού backing track. Εντοπίστε και διορθώστε τα ρυθμικά και τονικά προβλήματα, αν έχετε και προσθέστε χρώμα και έκφραση στην ερμηνεία σας.

    Στο τραγούδι έχει σημασία, ό τραγουδιστής να είναι ο “ηγέτης” και όχι η συνοδεία. Οπότε, βεβαιωθείτε ότι τηρείτε την ιεραρχία, με την σιγουριά και τον τρόπο που αποδίδετε το κομμάτι.

    7- Τραγουδήστε μπροστά σε άλλους.

    Με την πρώτη ευκαιρία, τραγουδήστε το κομμάτι σε κάποιον δικό σας, φίλο, συγγενή, το ζωάκι σας... και προσπαθήστε να διαχειριστείτε ή και να αποβάλλετε το τρακ και το άγχος που ίσως νιώθετε όταν τραγουδάτε μπροστά σε άλλους.

    Νιώστε μόνο χαρά απ’ αυτό που κάνετε και μοιραστείτε την με το κοινό είτε τραγουδώντας κάπου ζωντανά ή σε βίντεο στο YouTube ή σε κάποια πλατφόρμα του διαδικτύου ή σε ηχογράφηση.

    Όπως και να ’χει, συγχαρητήρια, γιατί προσθέσατε άλλο ένα τραγούδι στο ρεπερτόριο σας, μελετώντας σωστά!

    -  Μπορεί αυτός ο τρόπος μελέτης να φαίνεται μακρύς και δύσκολος και να παίρνει αρκετές ημέρες σ’ έναν αρχάριο. Σ’ έναν πιο έμπειρο και ασκημένο τραγουδιστή όμως, χρειάζεται πολύ λιγότερος χρόνος, αφού κάποια πράγματα ξέρει να τα εφαρμόζει αυτόματα. Άπαξ και μάθετε να μελετάτε με αυτόν τον τρόπο τα τραγούδια που σας ενδιαφέρουν, να ξέρετε ότι και καλύτερα θα τα θυμάστε και θα τα τραγουδάτε σωστά.  Απολαύστε λοιπόν, το ταξίδι στην μαγεία και την ομορφιά του τραγουδιού!



  • ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ !

    Αν ρωτήσετε οποιοδήποτε επιτυχημένο πρόσωπο ποιό είναι το μυστικό της επιτυχίας του, θα πάρετε σχεδόν πάντα την ίδια απάντηση: «Οι γερές βάσεις»...
    Αυτό είναι το θεμελειώδες κλειδί για την επιτυχία σε οτιδήποτε κάνετε.
    Όσο πιο σωστές και γερές είναι οι βάσεις σας, τόσο πιο εύκολη θα είναι η εξέλιξη σας και η άνοδος σας σε υψηλότερα επίπεδα, σε κάθε τι με το οποίο καταπιάνεστε.

    Το όλο θέμα μπορείτε να το παρομοιάσετε με την οικοδόμηση ενός σπιτιού.
    Ποτέ δεν θα οικοδομούσατε το σπίτι των ονείρων σας πάνω στη άμμο, διότι θα ήταν εύκολο να καταρρεύσει ανά πάσα στιγμή.
    Όλη η σκληρή δουλειά, τα χρήματα, ο χρόνος και η προσπάθεια θα πήγαιναν χαμένα.

    Γυρίστε στο παρελθόν, στο ξεκίνημα κάποιας δραστηριότητας όπου χρειάστηκε να έχετε έναν εκπαιδευτικό. Αυτό θα μπορούσε να είναι μουσική, αθλητισμός ή ακόμη και εκμάθηση γραφής. Όλα χρειάστηκαν μέθοδο, εξάσκηση, χρόνο και προσπάθεια για να τα εξελίξετε.

    Όσοι έμαθαν κάποιο μουσικό όργανο, χρειάστηκε να ακολουθήσουν συγκεκριμένη εκπαίδευση και πολλή δουλειά για να εξελίξουν την τεχνική τους. Επίσης, γνωρίζουν τη σπουδαιότητα της προθέρμανσης και της συνεχούς εξάσκησης με μελωδικές, ρυθμικές και διαφόρων τύπων ασκήσεις, προκειμένου να βρίσκονται πάντα σε φόρμα.

    Οι τραγουδιστές αντίστοιχα, έχουν σαν μουσικό όργανο τον λάρυγγα τους και κάποιος πρέπει να τους δείξει από που να ξεκινήσουν και πως να κάνουν την μελέτη τους για να τραγουδούν σωστά.
    Μπορεί να είστε αρκετά καλοί ή ακόμα και πολύ καλοί τραγουδιστές/-ριες, αλλά… παρ’ όλα αυτά, η φωνή σας να είναι παραμελημένη και οι φωνητικές σας χορδές ταλαιπωρημένες, διότι δεν έχετε βασικές γνώσεις γι αυτό που κάνετε.

    Εφόσον η φωνή σας είναι το βασικότερο στοιχείο της μουσική σας δραστηριότητας, γιατί να μην την καλλιεργήσετε ώστε να την φέρετε στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, να έχετε τις καλύτερες επιδόσεις της και το σημαντικότερο, να την προστατέψετε;
    Με το να τραγουδάτε συνεχώς, αυτό δεν σας κάνει καλύτερους τραγουδιστές. Αντίθετα, μπορεί και να σας βλάψει, εάν δεν το κάνετε με σωστό και ασφαλή τρόπο.
    Φυσικά, για να το πετύχετε αυτό, χρειάζεστε έναν ειδικό εκπαιδευτή. Μόνο έτσι θα χτίσετε με σωστές βάσεις το οικοδόμημα σας.
    Η σωστή εκπαίδευση κάνει τους καλούς, σπουδαίους και τους βοηθάει να ξεχωρίσουν!
    Πόσο πολύτιμη είναι λοιπόν, για εσάς η φωνή σας και πόσο σας ενδιαφέρει η επιτυχία μέσα απ' τον τρόπο που τραγουδάτε;

     



  • ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΩΝΗΤΙΚΩΝ ΧΟΡΔΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΑΡΥΓΓΑ – ΠΟΛΥΠΟΔΕΣ, ΟΖΙΔΙΑ, Κ.Α.
    .
    - Ποιο είναι το κύριο σύμπτωμα των διαταραχών της φωνής;

    Το βασικότερο σύμπτωμα είναι το βράχνιασμα, δηλαδή η αλλαγή χροιάς της φωνής.
    .

    - Τι κάνει ξεχωριστή τη χροιά της φωνής σε κάθε άνθρωπο;

    Η χροιά της φωνής διαφέρει σε κάθε άνθρωπο λόγω της φυσιολογίας των χορδών, καθώς και των αντηχείων δηλαδή, των κοιλοτήτων του στόματος, της μύτης και των παραρρινίων κόλπων και κατά έναν τρόπο επηρρεάζεται από τις διαφορετικές συνήθειες της ζωής (ομιλία, κάπνισμα, αλκοόλ, κλπ).
    .

    - Αν βραχνιάσω, θα πρέπει να με δει ο γιατρός μου;

    Αν η αλλαγή της χροιάς της φωνής σας επιμένει πάνω από 3 εβδομάδες, θα πρέπει να εξετασθείτε από ειδικό ωτορινολαρυγγολόγο.
    .

    - Πού οφείλονται οι διαταραχές της φωνής;

    Οι λόγοι για τους οποίους μπορεί να αλλοιωθεί η φωνή μας είναι:
    1. Οζίδια ή κάλοι από υπερβολική και άγαρμπη χρήση.
    2. Πολύποδες ή κύστες από κατάχρηση καπνού ή αλκοόλ.
    3. Φλεγμονές (λαρυγγίτιδα, γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση).
    4. Νευρολογικές παθήσεις.
    5. Χειρουργικές επεμβάσεις.
    6. Νεοπλάσματα του λάρυγγα.
    .

    - Πώς γίνεται η διάγνωση των βλαβών αυτών;

    Με τα κατάλληλα όργανα, τα ενδοσκόπια (ειδικές μικροκάμερες), ο ειδικός ωτορινολαρυγγολόγος θα καταγράψει την μορφολογία και την κινητικότητα του λάρυγγα .
    .

    - Υπάρχει θεραπεία γι αυτές τις διαταραχές;

    Συνιστάται ανάπαυση της φωνής, λογοθεραπεία, φαρμακευτική αγωγή ή και κατάλληλη χειρουργική επέμβαση.
    .

    - Πώς εκτελούνται οι χειρουργικές επεμβάσεις του λάρυγγα;

    Στο μεγαλύτερο μέρος τους διαμέσου του στόματος με χρήση μικροσκοπίου, ειδικών εργαλείων ή και laser. Πολύ σπάνια απαιτείται εξωτερική τομή.
    .

    - Πότε μπορεί ο ασθενής να επιστρέψει στις δραστηριότητές του;

    Ο ασθενής επιστρέφει την ίδια μέρα στο σπίτι του, δεν υπάρχει πόνος μετά από την επέμβαση και ακολουθεί συγκεκριμένες οδηγίες για περίπου επτά ημέρες.
    .

    - Χρειάζεται παρακολούθηση μετά το χειρουργείο;

    Ανάλογα με την πάθηση, εξετάζεται ο ασθενής μετά από μία και τρεις εβδομάδες, εάν υπάρχει όμως κακοήθεια η παρακολούθηση είναι στενή για πέντε έτη.
    .

    - Πως μπορεί κανείς να προλάβει τις παθήσεις των φωνητικών χορδών;

    Οι ακόλουθοι κανόνες υγιεινής των φωνητικών χορδών μπορεί να ακολουθούνται:
    1. Διακόπτοντας ή μειώνοντας στο ελάχιστο το κάπνισμα και κάνοντας λογική χρήση του αλκοόλ,
    2. Όχι ανταγωνισμός του θορύβου του περιβάλλοντος όταν μιλάμε,
    3. Μείωση του χρόνου ομιλίας στο τηλέφωνο,
    4. Καθιέρωση χρόνου αφωνίας/ανάπαυσης των φωνητικών χορδών κατά τη διάρκεια της ημέρας,
    5. Εφύγρανση του περιβάλλοντος εργασίας/διαμονής,
    6. Κατανάλωση πολλών μη καφεϊνούχων υγρών,
    7. Εισπνοές ατμού για τη διατήρηση της υγρασίας των φωνητικών χορδών,
    8. Αποφυγή ομιλίας σε περίοδο ασθένειας από φλεγμονές του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος,
    9. Θεραπεύοντας πιθανή γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση,
    10. «Προθέρμανση» και «αποθεραπεία» των φωνητικών χορδών πριν και μετά την επαγγελματική χρήση της φωνής αντίστοιχα.
    11. Κάνοντας ετήσιο έλεγχο σε ειδικό ωτορινολαρυγγολόγο.



  • Η μουσική μπορεί ν’ αλλάξει τη δομή του εγκεφάλου !

    Ακόμα κα η δομή του εγκεφάλου μπορεί ν’ αλλάξει… εάν κάποιο παιδί κάνει μαθήματα μουσικής για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η μουσική είναι μια πολυαισθητηριακή εμπειρία! Αυτός είναι και ο λόγος που οι μουσικοί έχουν αυξημένη αίσθηση προγραμματισμού, διαχείρισης χρόνου και ακοής. Υποστηρίζεται επίσης, ότι όσα μικρά παιδιά ασχολούνται με τη μουσική, ακόμα και αν απλά τραγουδούν σε μια χορωδία, τείνουν να έχουν μεγαλύτερο IQ και συνεργάζονται με μεγαλύτερη ευκολία. Οι επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο Δυτικού Λονδίνου (West London University) χώρισαν δεκάδες παιδιά σε δύο ομάδες. Η μια ασχολούνταν με τη μουσική και η άλλη με την ανάγνωση ιστοριών. Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε δυο παιχνίδια που στηρίζονταν στη συνεργασία μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα ήταν, η πρώτη ομάδα να προσπερνά πολύ πιο γρήγορα κάθε εμπόδιο «επικοινωνίας» σε σχέση με την δεύτερη!

    Η μουσική διδάσκει υπομονή, επιμονή και δημιουργικότητα. Εκτονώνει τα παιδιά και τις ανησυχίες τους εξάπτοντας την φαντασία τους.

    Το μέλλον ενός παιδιού που ασχολείται με την μουσική μπορεί να έχει διαφορετική πορεία ακόμα κι αν όλα τα προγνωστικά είναι εναντίον του. Τρανό παράδειγμα το σχέδιο “El Sistema” για το οποίο έχουμε ξανακάνει σχετική ανάρτηση.  370 χιλιάδες παιδιά από τις φτωχογειτονιές της Βενεζουέλας έμαθαν μουσική και έφτιαξαν ορχήστρες, επειδή κάποιος σκέφτηκε ότι, όσο φτωχός κι αν είναι ένας άνθρωπος, αν μπορέσει να αποκτήσει πρόσβαση στη μουσική, η ζωή του θα αλλάξει! Ο οικονομολόγος και μουσικός Χοσέ Αμπρέου μάζεψε παιδάκια από όλες τις φτωχές γειτονιές της χώρας του κι άρχισε να τα διδάσκει μουσική, πιστεύοντας ότι θα τα κρατήσει μακριά από το έγκλημα, τα ναρκωτικά και τη μιζέρια της φτώχειας και τα κατάφερε!!!

    Το σχέδιο “El Sistema” εξαπλώθηκε ραγδαία και σήμερα υπάρχουν 100 ορχήστρες σε όλη την χώρα, εκ των οποίων οι 90 είναι συμφωνικές. Τα παιδιά με το μεγαλύτερο ταλέντο προωθούνται στην διάσημη πια ορχήστρα «Σιμόν Μπολιβάρ», την οποία διευθύνει σήμερα ο 28χρονος μαέστρος Γουστάβο Ντουνταμέλ, που μπήκε παιδί στο “El Sistema” και είναι πλέον, ο νέος μαέστρος της «Φιλαρμονικής του Λος Άντζελες»!



  • ΔΙΑΦΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΝΟΗ ” - ΟΦΕΛΗ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

    ΤΑ ΟΦΕΛΗ

    • Με την «Διαφραγματική Αναπνοή» έχουμε την δυνατότητα να εισπνεύσουμε την μέγιστη ποσότητα αέρα που μπορούμε.
    • Εισπνέουμε με τον ταχύτερο τρόπο.
    • Διαχειριζόμαστε τον αέρα που εισπνέουμε με τον καλύτερο τρόπο, ελέγχοντας την εκπνοή μας και απαλλάσσοντας την περιοχή του λαιμού από οποιαδήποτε πίεση, σύσφιξη ή ένταση για την συγκράτηση του υπολειπόμενου αέρα.
    • Ελέγχουμε την αυξομείωση έντασης της φωνής μας καθώς και την διάρκεια του ήχου και των φράσεών μας χωρίς να καταπονούμε τον λαιμό μας.


    Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΠΡΕΥΡΑ

    1.   Για να εκτελεστεί σωστά η «Διαφραγματική Αναπνοή» θα πρέπει να  συνεργαστούν:

    α)  Το διάφραγμα, που είναι ο υπεύθυνος μυς για την εκτέλεση της αναπνοής

    β)  Οι πλευρικοί μύες και

    γ)  Οι κοιλιακοί μύες.

    2.   Οι μύες του λαιμού, η γλώσσα και το σαγόνι θα πρέπει να είναι σε απόλυτα χαλαρή κατάσταση, όπως ακριβώς όταν χαζεύουμε με ανοιχτό το στόμα ή όταν το ανοίγουμε με έκπληξη.

    3.  Οι ώμοι επίσης, θα πρέπει να είναι χαλαροί και να μην ανασηκώνονται κατά την εισπνοή.

    4.  Δεν πρέπει να ρουφάμε την κοιλιά μας όταν τραγουδάμε.

    5.  Κατά την εισπνοή το «Διάφραγμα» κατεβαίνει, σπρώχνοντας τα σπλάχνα της κοιλίας και αναγκάζει την κοιλιά μας να φουσκώσει. Έτσι οι πνεύμονες γεμίζουν αέρα καθώς επιμηκύνονται προς τα κάτω.

    6.   Κατά την εκπνοή το «Διάφραγμα» δεν παύει να λειτουργεί (όπως θα γινόταν προκειμένου να εκπνεύσουμε) αλλά πιέζει ελεγχόμενα προς τα κάτω, αναλαμβάνοντας μαζί με τους κοιλιακούς και πλευρικούς μύες να συγκρατήσουν τους πνεύμονες ώστε να μην ξεφουσκώσουν αμέσως και στη συνέχεια να διαχειριστούν την έξοδο του αέρα που εισπνεύσαμε, με την ταχύτητα, τον ρυθμό και την ένταση που εμείς θέλουμε.

    -    Όλ’ αυτά επιτυγχάνονται με μια σειρά από ασκήσεις και καθημερινή πρακτική, έως ότου να συνηθίσουμε και να αυτοματοποιήσουμε την λειτουργία αυτή.   -



  • Γιατί ο Μότσαρτ κάνει καλό στα...μωρά;

    Ο Μότσαρτ επιδρά θετικά στα βρέφη; Καλά διαβάσατε. Ο Μότσαρτ και συγκεκριμένα η μουσική του, ασκεί μια απίστευτη επίδραση στα βρέφη και κυρίως στα νεογνά και έχει θετική δράση στην ανάπτυξη τους. Μάλιστα σε πολλά μαιευτήρια στο εξωτερικό, στη μονάδα με τα πρόωρα μωρά, βάζουν συνέχεια να παίζει μουσική Μότσαρτ με εκπληκτικά αποτελέσματα για την υγεία των μωρών. Διαβάστε τι ακριβώς συμβαίνει, όπως μας το παρουσιάζει το  iatropedia.gr .

    Η πιο πρόσφατη έρευνα έγινε από γιατρούς του νοσοκομείου Ιχίλοφ στο Ισραήλ. Ένας γιατρός που άκουγε mp3 συνθέσεις του Μότσαρτ στα ακουστικά του, μπήκε να εξετάσει ένα ανήσυχο νεογέννητο στη θερμοκοιτίδα. Ο γιατρός έβγαλε τα ακουστικά αλλά η μουσική συνέχιζε να παίζει. Καθώς εξέταζε το μωρό, διαπίστωσε ότι όχι μόνο ηρεμούσε, αλλά ύστερα από λίγο θέλησε και να τραφεί. Το τυχαίο αυτό γεγονός ήταν η σπίθα για τους γιατρούς να αρχίζουν να ερευνούν το θέμα.

    Ο δρ Ντροντ  Μαντέλ και η ομάδα του ασχολήθηκαν με πρόωρα μωρά που είχαν γεννηθεί μέχρι και 6 βδομάδες νωρίτερα. Μέσα στα αυτάκια ή τις θερμοκοιτίδες τοποθετήθηκαν ειδικά ακουστικά που έπαιζαν συνέχεια Μότσαρτ αλλά και Μπαχ. Οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι τα νεογνά όταν άκουγαν Μότσαρτ, άλλαζε θετικά ο μεταβολισμός τους κάθε μισή ώρα κατά 9,7%, έτρωγαν πιο εύκολα, και είχαν πολύ καλή διάθεση. Όταν η μουσική ήταν συνθέσεις του Μπαχ, ο ρυθμός του μεταβολισμού, έπεφτε στο 4,5%, ενώ όταν δεν άκουγαν καμία μελωδία στη θερμοκοιτίδα ο μεταβολισμός τους δεν άλλαζε καθόλου.

    Όπως τόνισε ο ίδιος ο γιατρός: “η μουσική του Μότσαρτ βοηθάει απίστευτα τα πρόωρα νεογνά να αυξήσουν το βάρος τους με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Το βλέπαμε και δεν το πιστεύαμε. Το αποτέλεσμα είναι σαφέστατα θετικό και ήδη στις θερμοκοιτίδες, έχουμε τοποθετήσει μικρά ηχεία που παίζουν συνέχεια Μότσαρτ”.

    Πάντως, τα οφέλη της μουσικής του Μότσαρτ δεν ισχύουν μόνο για τα νεογέννητα. Μια άλλη μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ έχει πρόσφατα αποκαλύψει ότι ακούγοντας Μότσαρτ μπορεί να έχει θετική επίδραση στους χρόνους αντίδρασης των ανθρώπων, ανεξάρτητα από την ηλικία. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι ο Μότσαρτ ξεκινάει πάντα ήρεμα και ήσυχα και επιταχύνει. Στην ομάδα που μελέτησαν οι συμμετέχοντες που άκουγαν Μότσαρτ, έφερναν εις πέρας την ίδια εργασία γρηγορότερα από εκείνους που δεν άκουγαν.

    http://www.eirinika.gr/gr/blog/top-woman/goneis-paidi/mozart.asp



  • «Μουσική είναι η ομορφιά του σύμπαντος» - Πλάτων

    Ο Πλάτων στο έργο του «Πολιτεία» έλεγε: «Αν αλλάζουν οι νόμοι της μουσικής, θα πρέπει να αλλάξουν και οι νόμοι της πολιτείας»...  «Μουσική είναι η ομορφιά του σύμπαντος». «Η μουσική χωρίς να προσφέρει γνώση,  πλάθει στον άνθρωπο δια μέσου του εθισμού ένα είδος μέτρου και αρμονίας μέσα από την μελωδία και τον ρυθμό, επειδή ο ρυθμός και η μελωδία εισχωρούν στα τρίσβαθα της ψυχής και αδράχνοντάς την με δύναμη μεγάλη φέρνουν μέσα της ευπρέπεια και της δίνουν ομορφιά (...)  Η γνώμη μου είναι ότι η αγωγή πρέπει να βασίζεται στην μουσική και την ποίηση...». «Η καλή μουσική καλλιεργεί τα καλά σπέρματα της ψυχής του ανθρώπου και αντιθέτως η κακή μουσική καλλιεργεί τα κακά σπέρματα». «Ποια θα είναι λοιπόν αυτή η παιδεία;  Ή μήπως είναι δύσκολο να βρούμε εμείς παιδεία καλύτερη απ’ αυτήν που η μακροχρόνια πείρα έχει καθιερώσει; Και είναι η παιδεία αυτή για μεν τα σώματα η γυμναστική, για δε την ψυχή η μουσική (...)  Θα αφήσουμε, λοιπόν, έτσι ασυλλόγιστα ν’ ακούνε τα παιδιά παραμύθι και μουσική που έφτιαξε ο πρώτος τυχόν και να δέχονται στην ψυχή τους παραστάσεις ως επί το πλείστον αντίθετες από γνώμες, που πιστεύουμε ότι θα πρέπει ν’ ασπάζονται όταν θα έχουν ολοκληρωθεί ως άνθρωποι; Όταν, λοιπόν, τα παιδιά, από τα πρώτα τους κι όλας παιγνίδια, δεχθούν μέσα τους δια μέσου της μουσικής και της ποιήσεως την ομορφιά (...)  τ’ ακολουθεί σ’ όλα και τα δυναμώνει, διορθώνοντας και ό,τι τυχόν πρωτύτερα πήγαινε στραβά στην πόλη». «Να κοιτάξουμε να βρούμε ποιοι ρυθμοί εκφράζουν έναν άνθρωπο που ζει με ευπρέπεια κι αντρειοσύνη (…) και να προσαρμόσουμε το μέτρο και την μελωδία στον λόγο ενός τέτοιου ανθρώπου (...), η χάρη και η κομψότητα της μορφής και η χοντροκοπιά από την άλλη πηγαίνουν αντιστοίχως με τον καλό ή με τον κακό ρυθμό» («Πολιτεία»). «Μουσικήν ποίει και εργάζου», έλεγαν Πλάτων και Σωκράτης («Φαίδ.», 60Ε).

    -  Αυτά έλεγε ο μέγας σοφός. Και σωστά τα έλεγε. Γιατί όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Διότι σήμερα, που δεν καλλιεργούνται τα παιδιά με μουσική παιδεία, τα αποτελέσματα είναι ορατά, σε κοινωνικό, ψυχολογικό και πολιτισμικό επίπεδο...  Ο κύριος λόγος της υπάρξεως της κρίσης, είναι η απαιδεία των Ελλήνων, την οποία καλλιέργησαν όλες οι «κυβερνήσεις», κυρίως από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 και μετά...

    Τα Μουσικά και  Καλλιτεχνικά  Σχολεία είναι ένας θεσμός, που κοσμεί την δημόσια εκπαίδευση και τον πολιτισμό στην χώρα μας. Και τώρα ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ (και ο θεσμός, και ως συνέπειά του και η χώρα).



  • ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΗΧΟΣ!

    Δείτε το παρακάτω βίντεο για να καταλάβετε, το πως ολόκληρο το σύμπαν καθώς και η ίδια η ύπαρξή μας, επηρεάζονται από τους διάφορους ήχους και την αρμονία τους και πόσο καταλυτική είναι η μουσική στην συμπεριφορά μας και την ψυχολογία μας!

    http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_307821&feature=iv&src_vid=ACb75uxifeg&v=jzyqvabpHE0



  • ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

    Γιάννης Μπ.: Η συνάντηση δασκάλου και μαθητή για μάθημα φωνητικής είναι ένα δύσκολο εγχείρημα. Ιδιαίτερα στην περίπτωση που ο μαθητής 45 ετών (όπως εγώ), θα αναγκαστεί να μεταβάλλει τον τρόπο που αναπνέει, που μιλά, που εκφράζεται. Αλλά και ο δάσκαλος πρέπει να μπει (αβίαστα), στο αραχνιασμένο υποσυνείδητο του μαθητή και να ανακαλύψει ένα σημείο παρέμβασης αφού πρώτα κατανοήσει τον τρόπο που ένα σώμα δρα φωνητικά, αναπνευστικά και -κυρίως - ασυνείδητα. Αυτό το ταξίδι επιστροφής στις ρίζες της ύπαρξης με σκοπό μια νέα πορεία του φωνητικού οργάνου με δασκάλα την Βιβή Κίτσου είναι πραγματικά αποκαλυπτικό όσο και συναρπαστικό. Έχω μέχρι σήμερα γνωρίσει αρκετούς δασκάλους φωνητικής και όλους ανεξαιρέτως τους σέβομαι και τους εκτιμώ για ότι προσπαθήσαμε στη διάρκεια των μαθημάτων. Με ορισμένους από αυτούς έκανα πραγματική φιλία και τους σκέφτομαι με αγάπη. Όμως η φωνή μου δεν προσφέρθηκε σ αυτό το άνοιγμα φιλίας. Παρέμεινε μια άγνωστη τόσο σε μένα όσο και στον δάσκαλό μου που επέμενε απλώς να εφαρμόζει την πρακτική του. Η φωνή μου άρχισε να ξεγυμνώνεται και να αποκαλύπτει τόσο τα τρωτά όσο και τις δυνατότητές της μετά τη συνάντηση με τη Βιβή. Και γι αυτό τη συνιστώ ανεπιφύλακτα ως δασκάλα φωνητικής.


  • Γίνετε φίλοι μας στο Facebook κλικάροντας στο Like:

    https://www.facebook.com/pages/%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%A6%CF%89%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-Online-_-Vocal-Magic-World/250817881638386?ref=hl



  • ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

    Το  “Vocal Magic World” οργανώνει ιδιαίτερα μαθήματα προετοιμασίας «ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ  ΔΡΑΜΑΤΙΚΩΝ  ΣΧΟΛΩΝ» με χαμηλό κόστος, σε συνεργασία με τον ηθοποιό - σκηνοθέτη - εκπαιδευτικό Γιώργο Μπινιάρη για τους μονολόγους και την απαγγελία και την Vivi Kitsou για το τραγούδι. Τα μαθήματα θα γίνονται Ιούλιο & Αύγουστο σε κεντρικά μέρη της Αθήνας, με 20€ για κάθε ώρα μαθήματος. Οι ενδιαφερόμενοι ν’ αποταθούν στη διεύθυνση: lessons@vocalmagicworld.gr



  • Μουσικοθεραπεία… η θεραπευτική!

    Μουσικοθεραπεία ονομάζουμε το υποστηρικτικό εκείνο επάγγελμα υγείας, που κάνει χρήση της μουσικής και του ήχου σε όλες τους τις … εκφάνσεις, με στόχο τη διατήρηση ή τη βελτίωση της υγείας του θεραπευόμενου.

    Εφαρμογές της μουσικοθεραπείας βρίσκουμε στη ρύθμιση του κυκλοφοριακού μας συστήματος, της αρτηριακής πίεσης, του αναπνευστικού, της γενικότερης σωματικής και ψυχικής υγείας, των ψυχοσωματικών διαταραχών (άγχος, στρές, φοβίες κ.α.), στην καλή εξέλιξη της κυήσεως, στη σωστή ανάπτυξη του εμβρύου, στις μετεγχειρητικές διαταραχές, κ.α.

    Η μουσικοθεραπεία στηρίζεται στη διαπροσωπική θεραπευτική σχέση ενός επαγγελματία μουσικοθεραπευτή και του θεραπευόμενου....

    (διαβάστε όλο το ενδιαφέρον άρθρο εδώ:

    http://medicalnews.gr/2011/12/%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%b8%ce%b5%cf%81%ce%b1%cf%80%ce%b5%ce%af%ce%b1-%ce%b7-%ce%b8%ce%b5%cf%81%ce%b1%cf%80%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae/ )

    Ενημέρωση από:   

    http://www.body-iq.com/